Tre smilende personer rundt et bord.
Ordfører Mildrid Kattem Aune, kommunedirektør Mons Otnes og prosjektleder Bygdevekst Håkon Fredriksen med den nye "Tid til å leve"-logoen i bakgrunnen.

“Tid til å leve” med ny logo og nytt design

Denne uka lanserer Rindal kommune slagordet “Tid til å leve” i ny drakt. Den nye “Tid til å leve”-kampanjen blir også tilgjengelig for andre aktører, som lokalt næringsliv, lag og organisasjoner og andre som ønsker å framme fordelene med å bo i eller besøke bygda.

Publisert Sist oppdatert

Den nye “Tid til å leve”-logoen er et utspring av den lokale utviklingsplana “Rindal inn i framtida”.  Det er reklamebyrået Allsidig Design på Orkanger som har utformet den nye visuelle profilen for “Tid til å leve”, på oppdrag fra Rindal kommune. Allsidig Design sier at “Tid til å leve” er Rindal kommunes visjon, som fremhever den unike livskvaliteten som kommer med å bo i Rindal.

Logoen for “Tid til å leve”
Slik ser den nye “Tid til å leve”-logoen ut. I dette tilfellet på grønn bakgrunn.

Grunnlag for felles markedsføring

Ordfører Mildrid Kattem Aune er veldig fornøyd med at de nå har fått frisket opp “Tid til å leve”-konseptet. Hun synes det er flott at logoen og det visuelle utrykket har blitt mer lekent og variert, og at hovedbudskapet kommer veldig godt fram. Slagordet er jo allerede godt innarbeidet i lokalsamfunnet, men hun tror at den nye grafikken vil gjøre folk enda litt mer oppmerksomme på det.

Tanken bak “Tid til å leve”-kampanjen er at den skal bli et grunnlag for felles markedsføring av bygda, og samle de ulike aktørene enda mer, sier ordføreren.

Det har vært jobbet med dette ei stund. Blant annet ble det arrangert en workshop i november i fjor, hvor flere lokale aktører deltok. Ordføreren setter ekstra stor pris på at representanter fra elevrådet deltok og engasjerte seg. Hun håper at ungdommen vil engasjere seg videre i arbeidet med å profilere bygda. 

Arbeidet med “Tid til å leve”-kampanjen er egentlig bare i startgropa. Det skal jobbes videre med konseptet, og etter planen skal det komme flere nyheter etter hvert.

Mange blide mennesker oppstilt i ei trapp.
Deltakere på workshop med Allsidig Design på skimuseet i november i fjor. Fremst f.v. Mildrid Kattem Aune, Marius Helgetun og Ida Walltin. 2. rekke f.v. Håkon Fredriksen og Karstein Mauset. 3. rekke f.v. Kajsa Selnes, Inga Dalsegg og Grete Elshaug. 4. rekke f.v. Sivert Dombu og Bård Inge Romundstad. 5. rekke f.v. Sigrid Skjølsvold og Oda Røe. Bakerst f.v. Mons Otnes, Mette Skjølsvold Aasen og Morten Møller.

Mange ord - mange farger

Det skal brukes mange forskjellige bilder i “Tid til å leve”-kampanjen framover. Og logoen vil dukke opp i ulike varianter, med andre ord enn “leve” . Budskaper er at i Rindal har du tid til å være deg selv. Tid til å tenke, puste, føle, leke, smile..., eller rett og slett bare leve. Kampanjeprofilens farger er basert på fargene i bildene som vises i flaten. Det er derfor ikke én bestemt fargepalett, men variasjon på hver eneste flate.

Tre smilende damer som sitter sammen i en sofa.
Kajsa Selnes, Oda Røe og Mari Skjevdal fra Allsidig Design.

Levende og lekent

Kaja Selnes i Allsidig Design forklarer at de har utviklet en helhetlig tilnærming som omfatter både visuell identitet og strategisk kommunikasjon. De har integrert kommunens visjon om et liv med mer tid til det som betyr mest, gjennom en levende og leken kampanjeprofil.

I den nye profilen benyttes varierte bilder fra lokalsamfunnet, som i samspill med en lystig logo og levende farger, skaper en profil som ikke bare fanger oppmerksomheten, men også fremkaller varme følelser og stolthet blant målgruppen - dagens og fremtidens rindalinger. 

Selnes sier at den nye tilnærmingen sikrer mer konsistent og engasjerende kommunikasjon på tvers av plattformer, både på trykk og digitalt. Alt for å styrke Rindal kommunes posisjon som et sted hvor man virkelig har “tid til å leve” .

Powered by Labrador CMS