Pressemelding:

Elisabeth «Bettan» Andreassen og Are Hembre med Trio No Treble og kapellmester Trond Hustad.

Elisabeth Andreassen, Are Hembre og Trio No Treble i Rindal kirke

Elisabeth «Bettan» Andreassen og Are Hembre med Trio No Treble og kapellmester Trond Hustad drar rundt i Trøndelag på juleturne i november og desember. Lørdag 4. desember kommer de til Rindal kirke.

Bettan (Elisabeth Andreassen) trenger vel knapt en presentasjon. Hun har vunnet Eurovision, spilt inn en rekke album, og turnert landet rundt med diverse samarbeidspartnere. Hennes julekonserter har fylt kirker og konserthus i flere tiår. Hun er fremdeles like vital, og stemmen blir bare bedre og bedre. Elisabeth hadde enorm suksess med Jan Werner tidlig på 2000-tallet, med høyt elskede julekonserter, og et storselgende julealbum.

Are Hembre er født i 1992, og er en godt omtalt tenor i Trøndersk sammenheng. Han har høstet fantastiske kritikker for sin store, varme stemme, og opplever stor suksess til tross for sin unge alder. Hembre startet sin sangkarriere som niåring og har vært delaktig i mange arrangementer og kulturoppsett siden. Bettan og Are sine stemmer sammen blir til gull.

Trio no Treble er i utradisjonell tro en trio med bratsj, cello og kontrabass! En trio uten diskant, kun mørke røster og dyp klang. Trioen består av Lars Marius Hølås (bratsj), Eivind Rossbach Heier (cello) og Jostein Bolås Brødreskift (kontrabass). Trio no Treble ble stiftet i 2017, og har spilt mange suksessfulle konserter i Trøndelagsregionen, rundt i Norge, og i Serbia. I 2020 spilte de blant annet konserter på Ibsenhuset i Skien, Flekkefjord, Mandal og Nordfjordeid. De har også vært festivaltrio på Festspillene Helgeland, samt spilt konserter i Kristiansund og på Operaen i Oslo. Våren 2021 var de scenemusikere under oppsetningen av Czardasfyrstinnen ved Operaen i Kristiansund, og operaen i Stjørdal.

Kapellmester Trond Hustad er en pianist av høy klasse. Han har vært fast samarbeidspartner med Are Hembre i mange år, i tillegg til å akkompagnere et utall av artister i hele Norge.

Turneliste:

26. november