To menn
Nyansatt forsikringsrådgiver ved Sunndal sparebank avdeling Surnadal, Tom Erik Kvande, og leder i forsikring i Sunndal sparebank, Steinar Aasbø.

Utvider lokalene og styrker laget med ny forsikringsrådgiver

Publisert Sist oppdatert

Sunndal sparebank har hatt god vekst på forsikringsområdet, og har derfor vært på utkikk etter den rette personen. Nå har de endelig funnet den rette.

Meget god vekst

–Banken har hatt en enormt bra vekst de siste årene. Nå er vi 44 ansatte. Det er ansatt betydelig med folk de siste to årene. Vi jobber etter Eika lokalbank-konseptet; det å være nært kundene og være der når livshendelser skjer. Og alt i fra du er ungdom og kjøper din første bil, kjøper leilighet, får samboer, så begynner det å skje noe i livet, du får barn, så kan uhellet være ute. Det er da vi skal være der, forklarer leder i forsikring i Sunndal sparebank, Steinar Aasbø og fortsetter:

– Det er da vi har lagt tilrette hele vegen; da er det viktig at vi har gjort en skikkelig jobb i forkant så vi vet. Derfor er vi så opptatte av å kjenne kundene våre.

Rett mann på rett plass

–Det er formidabel vekst i forsikringsområdet. Vi ser behovet for å styrke oss. Og nå har vi endelig funnet riktig mann som passer til vår visjon og kjerneverdiene våre, smiler Aasbø fornøyd og kikker bort på den nyansatte.

Tom Erik Kvande har jobbet som salgssjef på BMW i åtte år, hvor han har pendlet fra Kvanne til Trondheim hver dag. Han har jobbet med BMW i 21 år og har stortrivdes i jobben. Angående å starte som forsikringsrådgiver uttaler han:

–Det var et stort steg å ta, men synes dette var så spennende, at dette ville jeg bli med på. Jeg begynte første november, men er allerede godt i gang.

Aasbø forteller at han har kontakt med tidligere kunder av Kvande, og at han har veldig gode skussmål:

–Vi har hatt noen felles kunder. Vi har noen kunder som handler BMW, så vi har fått litt tilbakemeldinger. Det er viktig at kundene føler seg virkelig ivaretatt og at de føler seg sett og oppfulgt. Og om man selger bil eller forsikring; det handler om god kundebehandling, rett og slett.

De to forklarer at kjerneverdiene er å være hjelpsom på en aktiv, inkluderende og skikkelig måte, og visjonen er å realisere drømmer.

–Kjerneverdiene treffer godt for det jeg står for også, både personlige handlinger, men også måten jeg liker å jobbe på i forhold til kunder, å ta vare på kunder, smiler Kvande og kjenner igjen mye av det som inngår i jobben, men produktene er nye for han:

–Jeg kommer fra en annen bransje, det er mye nytt å sette seg inn i. Det går en del i kursing nå, og det er interessant. Det er kjekt å få bygge spesialkompetanse på forsikringsområdet.

Tett på

–Ingen vet hvordan morgendagen blir, og vi ønsker å hjelpe kundene med å redusere fallhøyden, sier Aasbø.

–Kundene skal vite at vi er nær og betrodd og at vi er tett på, presiserer Kvande.

–Det er mer som en livsstil, og vi har ikke helt fri etter klokken tre, fortsetter lederen:

– Ved skade eller uhell kommer kundene veldig ofte til oss først, og da skal vi ta vare på dem. Det er alltid greit å ha noen til å hjelpe seg med å holde tråden når uhellet er ute.

Bygger om

Sunndal sparebank avdeling Surnadal ligger på Oppistua Alti sammen med Eika økonomi og Notar Eiendomsmegler.

Avdelingen har nå fem heltidsansatte surnadalinger i tillegg til at sunndalinger bistår noen dager i uken. Eika økonomi som de er medeiere i, er syv stykker.

–Så vi kan være over femten stykker på en god dag, smiler de.

Nå jobbes det for å få større møterom og flere kontorer for å få plass til alle og med tanke på fremtiden.

Lett tilgjengelig

Det er åpne og lyse lokaler, og Aasbø og Kvande forteller begge at de legger stor vekt på å være tilgjengelige, også i det fysiske rom.

–Det er sentralt, nær veien, det er godt med parkering, og det er ikke noe stengsel for å komme inn her. Og det er litt av det vi jobber med lokalt her at her skal du bare få komme og slå av en prat. Vil du booke et møte, så gjør vi det for å få tid til å sitte sammen med kundene. Det skal være enkelt å komme inn her og bare ta en kopp kaffe og slå av en prat med oss, det er vi litt opptatte av. Vi har - og det er viktig å ha - de gode digitale løsningene, men vi ser at praten over bordet er viktig. Folk vil fortsatt ha den fysiske praten over bordet, presiserer Aasbø.

–Personlig kontakt og et kjent ansikt, det tror jeg er mye verdt i dag, smiler Kvande.

Godt team

–Teamet er bra, det er folk med masse kompetanse og erfaring, så jeg gleder meg virkelig til å bli en del av dette laget, sier Kvande.

–Tom Erik har god erfaring med å behandle folk, det synes jeg er viktigst, sier Aasbø.

Kvande har virkelig tro på at dette blir bra, og han ser frem til fortsettelsen.

Powered by Labrador CMS