Sparebank 1 Nordmøre:

Personell på kundesenteret
Kundesenteret ved Sparebank 1 Nordmøre. Avbildede personer er: Ane Martine Berg, Mattis Fiske, Mira Røv, Arne Berset, Kristin Hilstad Garte og Malene Waage.

Har etablert et nytt kundesenter i Surnadal for å gi enda bedre kundeopplevelser

Nytt team skal betjene SpareBank 1 Nordmøres henvendelser som kommer via telefon. Dette melder Sparebank 1 Nordmøre fredag i en pressemelding

Publisert Sist oppdatert

I oktober så et nytt og utvidet team av medarbeidere dagens lys på SpareBank 1 Nordmøres kontor i Surnadal. Det skjer som en følge av at banken har overtatt den inngående kundetrafikken som tidligere ble håndtert av SpareBank 1-bankenes fellesdrevne kundesenter i Stavanger. 

Direktebanken 

På det nye kundesenteret, som er organisert under det vi kaller Direktebanken, betjenes nå bankens telefonlinje fra Surnadal fra 1. oktober.

Direktebanken teller i dag 14 medarbeidere, fordelt på hovedbasene i Kristiansund og Surnadal.

–Vi ønsker at de som jobber med samme funksjon skal sitte samlet, for å bygge kompetanse, dele og kjenne samhold i oppgavene, og feire både suksesshistorier og utviklingsområder, sier banksjef for Direktebanken, Malene Waage.

I forbindelse med etableringen har banken hatt jobbet mye med kompetanseheving og å etablere mestringsfølelse til nye medarbeidere og ansatte som har fått nye oppgaver. I forbindelse med kundeopplevelsen er bankens mål er at kundene får en så god opplevelse at de er gode ambassadører.

–Vi har en ambisjon om å gi fantastiske kundeopplevelser, uansett. I praksis vil god kundeservice være å svare kunde i første kontakt, så for oss er det viktig med lav responstid og god tilgjengelighet, forklarer teamleder for kundesenteret i Surnadal, Kristin Hilstad Garte.

Avbildede personer er: Ane Martine Berg, Mattis Fiske, Mira Røv, Arne Berset, Kristin Hilstad Garte og Malene Waage.

Endret kundeatferd 

I takt med måten våre kunder benytter banken sin og etter at det nå er etablert et kundesenter her, er det bestemt å endre åpningstid på hovedbase Surnadal.

Fra årsskiftet endres åpningstiden fra 09.00 – 15.00 til 10.00-14.00. Det betyr også at fra dette tidspunktet er åpningstiden ved de to hovedbasene i Kristiansund og Surnadal identisk.

–Kundeadferden endrer seg stadig, og vi ser nå at det er mindre etterspørsel etter og behov for skranketjenester. Det er da riktig å vri intern kapasitet over i andre kanaler, sier banksjef privatmarked i Surnadal, Arne Berset.

 Allerede nå har bankene overtatt et stort volum av kundehenvendelser etter at trafikken via Stavanger ble lagt om. 

–Vi må sørge for nok kapasitet og dermed skape og opprettholde fantastiske kundeopplevelser for de som kontakter oss. I tillegg er det naturlig med en lik åpningstid ved de to hovedbasene, avslutter Berset.

Powered by Labrador CMS