ANNONSE, LEDIG STILLING:

Rindal kommunes kommunevåpen. En gul ordførerklubbe på grønn bunn.

Avdelingsleder ved institusjonstjenester

Vi har ledig fast stilling som avdelingsleder for institusjonstjenestene våre. Disse består av langtidsavdelingen, korttidsplasser og skjermet avdeling for personer med demens. I Rindal er institusjonstjenestene organisert under helse- og omsorgstjenesten, sammen med flere andre fagområder; hjemmetjenester, bo- og miljøtjeneste, helsetjenester, og støttetjenester med kjøkken, vaskeri og administrasjon.

Du får en meningsfull og allsidig lederjobb i et godt fagmiljø, der du har det daglige ansvaret for drift, faglig kvalitet og personalledelse.

Vi søker deg som ønsker å gjøre en forskjell – som brenner for å gi eldre mennesker en omsorg preget av verdighet, varme og nærhet. Hos oss møter du personer med demens, deres pårørende og mennesker med behov for palliasjon, og du får være med på å skape trygghet, lindring og gode øyeblikk i livets ulike faser.

Vi ser etter deg som finner glede i å være en støtte når livet er sårbart, som har mot til å tenke nytt og som trives med varierte dager fulle av små og store møter. Sammen bygger vi en omsorgskultur der både pasienter, pårørende og ansatte kan kjenne seg sett, hørt og verdsatt.

 Arbeidsoppgaver

  • Personalansvar for ansatte på avdelingen, inkludert oppfølging, veiledning og kompetanseutvikling
  • Planlegging og oppfølging av turnus og bemanning
  • Deltakelse i enhetens ledergruppe
  • Samarbeide og samhandle med kolleger, pårørende og andre samarbeidspartnere
  • Sikre riktig og god kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lover og forskrifter
  • Være pådriver, legge til rette og motivere for utvikling og innovasjon

Kvalifikasjoner

  • 3-årig helsefaglig høyskoleutdanning
  • Ønskelig med lederutdanning og ledererfaring
  • God kjennskap til aktuelle lovverk innen helse og omsorg
  • Gode IKT kunnskaper og innsikt i bruk og utvikling av digitale verktøy

Vi ønsker oss en tydelig og omsorgsfull leder som

  • Har stort engasjement for fagområdet, og ser muligheter for utvikling og innovasjon
  • Viser evne til å involvere, engasjere og motivere dine medarbeidere
  • Er en synlig og tydelig leder, som kommuniserer og samarbeider godt med andre
  • Evner å se løsninger, er fleksibel og positiv
  • Kan jobbe selvstendig og strukturert, og kan stå for dine beslutninger
  • Bidrar til å skape et helsefremmende arbeidsmiljø

Vi tilbyr

  • En spennende, utfordrende og variert arbeidshverdag 
  • Faglige utfordringer, og mulighet for personlig utvikling
  • Å være en del av enhetens ledergruppe
  • Et inspirerende og godt fagmiljø
  • Tilsetting på kommunale vilkår, lønn etter avtale og god pensjonsordning i KLP

Vi ønsker at du oppgir referanser i søknaden. Søkere som er aktuelle for stillingen inviteres til intervju.

Gyldig politiattest må vises frem før oppstart i stillingen.

Vi ønsker et mangfold av ansatte og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Rindal kommune lager offentlig søkerliste. Ta kontakt med aktuell kontaktperson for utlysningen dersom du vil søke om unntak fra å stå oppført på offentlig søkerliste.

Søknadsfrist: 4.januar 2026

Les mer og søk på Rindal kommunes hjemmeside

Powered by Labrador CMS