FullSizeRender (6)

Vil satse på lokal mat og reiseliv

Bedriftsnettverket Den Gode Maten as vil satse på lokale matprodusenter og lokalt reiseliv, for å øke omsetningen til matprodusentene lokalt, og for å få flere turister til å komme til regionen.

I går ble det arrangert et temamøte i Surnadal i samarbeid med Innovasjon Norge Møre og Romsdal.  Mange aktører innen mat og reiseliv/opplevelse var til stede og fikk høre Solveig Haglund og Britt G. Moen informere om  Den Gode Maten as sine planer framover for en felles satsing i regionen,  med Trollheimsvegen som samlende merkevare.  iTrollheimen as med Gøran Bolme som med både alvor og skjemt fortalte om sine oppturer, nedturer og toppturer som grunder og bedriftsutvikler.  Et engasjerende innlegg fra en mann med mange store planer for opplevelsesturer og aktiviteter i og omkring Trollheimen.

Fra Innovasjon Norge orienterte Steinar Johnsen og Marit Giske-Nilsen om hva lokale bedrifter kan få hjelp til gjennom systemet deres.  Her er det snakk om ordninger som kan hjelpe både i startfasen, og for videre vekst i bedriften hvis du har riktig idé og vekstpotensiale.

"Etter et slik temamøte blir det naturlig å samle alle interesserte til en ny sammenkomst, for å samle trådene og legge en god plan for økt verdiskaping innen lokal mat og reiseliv i regionen", sier Elisabeth Mo i styret for Den Gode Maten as.

FullSizeRender (1).jpg

FullSizeRender (2).jpg

FullSizeRender (3).jpg

FullSizeRender (4).jpg

FullSizeRender (5).jpg
Mange hadde møtt frem for å få med seg tanker rundt verdiskaping innen lokal mat og reiseliv i regionen.