Goran Bolme iTrollheimen

iTrollheimen i full drift

Kulturvandring, musesafari og trollkos er bare noe av de opplevelsene Gøran Bolme og iTrollheimen endelig kan presentere på sin splitter nye nettside - en opplevelse i seg selv.

Bolme beskriver seg selv som en opplevelsespotet. Til nå har han rukket å arrangere utdrikningslag på Trollhytta og aktivitetsløype i forbindelse med bursdagsfeiring. Blant oppdragene som han så langt har skreddersydd til firma finner vi blant annet en temabasert aktivitetsløype i samarbeid med Bårdshaug Herregård på Orkanger. Her skal man via ulike oppgaveløsninger gå i Christian Thams’ fotspor omkring på herregårdens område. Trollheimsporten kan avsløre såpass mye at en armbrøst i plast er inne i bildet, Thams var jo en storviltentusiast…

Goran Bolme med armbrost_690x755.jpg

Skreddersydde løsninger - med glimt i øyet, naturligvis.

 

- Det er stor etterspørsel på å bestilles ut, opplyser Bolme. Han kaller det «Vi bringer Trollheimen til deg», og innebærer at aktivitetene planlegges og gjennomføres på ønsket sted, slik som på Bårdshaug. Snart blir også Vikaneset åsted for et tilpasset opplegg.

Bolme har dermed fått godt fotfeste på firmasiden, og sikter seg nå inn på markedet for privatpersoner. Her er han opptatt av breddetilbud, enten det er en vennegjeng som vil arrangere utdrikningslag eller en familie med barn som vil oppleve musesafari ved Trollhytta. Det finnes noe for alle, erfaren som uerfaren, gammel som ung.

- Man trenger ikke være på toppen av Snota for å få gode opplevelser i Trollheimen, slår Bolme fast.

 

Kreativitet og kompetanse

Som naturforvalter, hobbyfotograf og nå opplevelsespotet skjønner man at Bolme sitter inne med mye kreativitet og kompetanse. Han er opptatt av å få til mye av kjøle lite, samtidig som han driver utbredt research for de ulike opplevelsene han syr sammen.

- Coopen har alt, ler Bolme og henviser til nærmeste nabo Coop Prix på Rindalstorget.

Bolme er utdannet naturforvalter, så iTrollheimen tilbyr også konsulenttjenester innenfor naturregistrering, herunder blant annet konsekvensutredninger, skjøtsel av verneområder og naturtypekartlegging. Bolme er allerede leid inn som konsulent på Vandrefestivalen i Bøfjorden i august og samarbeider gjerne enda mer med lokale arrangement.

 

Klart for booking

På nettsiden, som er utviklet av Amfi Kreativ, får man all nødvendig informasjon om tilbud til firma og privatpersoner, et bookingsystem ligger klart og betalingssystem står for tur. Men Bolme understreker at man er hjertelig velkommen til kontorlokalene på Øvre Dalen også. Selv om almanakken begynner å fylles med diverse aktiviteter har Bolme fortsatt ledig kapasitet.

På hovedsiden blir pakketurene presentert i sesonger. Vår- og sommerpakker ligger klare til booking, mens høst- og vinterpakker er under utvikling. Til høsten kan Bolme tenke seg å tilby kulturhistoriske pakker hvor saulæting står sentralt. Her er målgruppa gjerne de som ikke er særlig kjent med konseptet.

- Vårre gøyttj å sjitt utabøgdes fålk sank sau, smiler Bolme.

Man forstår raskt at natur og kultur går hånd i hånd hos iTrollheimen. Enten som frittstående underholdning med sketsjer og sanger, det Bolme kaller trollkos, eller som under årets Fjellfest når Bolme tar med seg kassegitaren på kulturvandring i skauen. Det er bare fantasien som setter grenser, og grenser er det ikke mange av i Bolmes kreative hode. Godt er det da at iTrollheimen nylig mottok etableringstilskudd fra Innovasjon Norge, så Bolme har frihet til å utvikle og utprøve nye prosjekter i sesongene som kommer.

Goran Bolme med nettside_690x436.jpg